söndag 15 mars 2009

Ett språkligt mysteriüm

Då Vespan varit i sin hemstad under helgen så har Vesslan och Vega kamperat ihop. Det har druckits rödvin och minglats för fulla muggar under fredagen. Fröken Stök såg vi inte röken av. För att maximera nyttan splittade vi på oss under lördagen. Jag övervakade diplomeringsbanketten iklädd blåsa, lugn och fin med chämpäin. Underhållningen bestod delvis av mina förföljningsobjekt Medsex som till min stora glädje bjöd på deras bästa gyckel Medsex Beat. Frågetecknet som nu kvarstår gäller bokstaverandet i gycklet. Det jag hör är: "MEDSEX LEVERERAR, L-E-V-E-R-A-R". Fattas det inte något? Eller hör jag fel? Ungefär 1:45 in i videon, ta en titt själva. Nåväl, jag om någon tindrade med ögonen och klappade glatt med i takten.


Efter banketten går jag och min medkumpan och bakelse för kvällen till NH och svidar smidigt om till lite mer icke-bankettiga blåsor. Sedan dyker Vesslan upp som varit på Göteborgs-fest och håller låda, raljerar, osv osv i all oändlighet. Vår vän Alejandro Fuentes Bergström citerades friskt. Lite dancebattle, lite öl, lite samtal och plötsligt var klockan stängning. Frågan är nu vad som skedde med Vesslan? Vart tog han vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar