söndag 12 april 2009

Dekadent påskhelg

När det s.k. påsklovet nu passerat, och jag endast har 23 timmar kvar i huvudstaden vill jag passa på att ge en kvick resumé:
konsumtion för pengar som jag inte har - check, firande av jesu död med lite chäpell följt av en krogrunda som inleddes på legendariska N'See, sol i sinne, frosseri, lättja, ett par andra dödssynder, en dekadent påskafton med kastis på strumpbyxa (PH-värde SURT!), sms från allas vår påskvessla som var på WHITE ROOM (det där jävla stället kommer alltid i min väg, och jag råkar alltid trilla in där, mycket märkligt, uppenbarligen gäller samma för Vessel), bästa nattbussen hem, en rask promenad kring cirka hela Stockholm i solen, och dagen avslutas med kalkylering. Inga konstigheter här inte. Vill någon hjälpa mig med uppgiften, TACK!?

Nåväl, jag känner hur mina storstadsfasoner sakterliga har smugit sig på under de senaste dagarna (115-kroners-toast, bra jobbat!), så nu får det snart vara nog, jag måste tillbaka till matlådorna, mina ljusbruna "ovve" och den där piquet-tröjan jag burit i princip varje dag sen en månad tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar